Als eerste stap dient je een account aan te maken op het ponto platform: https://myponto.com/.
Vervolgens voeg je je bankrekeningen toe aan het ponto platform.
Nadat je je bankrekeningen toegevoegd hebt, maak je een integratiepunt aan.
Vervolgens koppel je je bankrekeningen aan je integratiepunt.
Vanuit een bedrijf in Business Central praat je tegen een integratiepunt aan. Je dient dus per bedrijf in Business Central een integratiepunt aan te maken.
Vervolgens ga je je bankrekeningen toewijzen aan een integratie punt. Dus eigenlijk ga je ze op het ponto platform indirect toewijzen aan een Business Central bedrijf.
Nu is de setup van je ponto account gereed.
Je hoeft nu alleen nog maar de installatiewizard in Business Central te doorlopen. Hierbij heb je de gegevens nodig van je integratiepunt. De client ID en het client secret.
Ga naar begeleide instellingen in Business Central en kies daar de setup voor een nieuwe ponto integratie.
Vul in deze wizard vervolgens de gegevens van de ponto integratie in: Client ID en Client secret.
En Business Central is klaar voor gebruik van de Bank Connectivity Engine.
De transacties handmatig ophalen.
Transacties kunnen handmatig of geautomatiseerd opgehaald worden. Voor het handmatig ophalen van transacties ga je naar Ponto/Acties/Haal transacties op.
De opgehaalde transacties verschijnen in het dagboek van de betreffende bank.
Voor het automatisch ophalen van de transacties dien je de codeunit NTB Get TransactionJQ in de Job Queue in te stellen.
Uitgaande betalingen :
Vanuit een betaalrun is via de optie "Acties" de functie Exporteer naar ponto beschikbaar.
Hierdoor worden de betalingen automatisch klaargezet op het ponto platform. Vanwege de veiligheid van je betalingsverkeer dienen de betalingen op het ponto platform getekend te worden alvorens deze naar de bank gezonden worden voor uitvoering.